Všimli jste si nových, ale dražších velikostí Milky?
Sladkosti miluje naprosto každý z nás. Mnoho lidí se sice v době, kdy na každém rohu číhá rychlé občerstvení, snaží jíst zdravě, ale občas té čokoládě opravdu neodoláme. K těm nejoblíbenějším čokoládám v Česku se řadí rozhodně čokolády značky Orion, dále Kinder nebo právě Milka. Milku známe hlavně díky fialovým krávám, které jsou dominantou všech reklam. A právě tato čokoláda se dneska ukázala s tak trochu jinou inflací. Všimli jste si zmenšených podob této čokolády, kterou však koupíte za naprosto stejné ceny?
Milku dneska skutečně milují lidé napříč generacemi. V současné době je to skutečně velice oblíbená čokoláda, kterou si jednou za čas koupí naprosto každý. Pokud i vy do této skupiny patříte, určitě jste si zmenšené velikosti nevšimli. Obaly jsou totiž stále stejné, stejné zůstávají i ceny.
Jedná se o „shrinkflation“
To, co se nyní u čokolády Milka objevuje, je takzvaný shrinkflaction. Jedná se vlastně o kombinaci slov „zmenšit“ a „inflace“ (tedy slova „shrink“ a „inflation“).
Podle všeho patří společnost k těm, která se bojí zdražovat. Proto se rozhodla čokolády Milka nenápadně zmenšit, přičemž ceny zůstávají stejné. Toto nenápadné zmenšování by mělo pokračovat, ale stále to musí zůstat v takové velikosti, která přijde zákazníkovi naprosto běžná.
Kdy se na toto zmenšování přišlo?
Na toto zmenšování se přišlo zhruba v polovině loňského roku, kdy došlo ke snížení hmotnosti z 300gramového balení na 280gramové balení produktů Milka. Co se týče Nuts&Raisins Milky, tak zde hmotnost klesla na 270 gramů.
Ve stejném množství se prodávají čokolády jogurtové, v opticky stejném balení (ovšem s nižší hmotností) se začaly prodávat i čokolády Milka Waves Biscuit či Waves Caramel.
Co je však zajímavé, tak je to, že kromě čokolád Milka se zmenšila i oblíbená čokoláda Toblerone, a to z 400 gramů na 360 gramů.