Zajímejte se o to, co se o vaší firmě píše, radí odborníci
Věděli jste, že dnes na základě hodnocení firem nakupuje skoro osmdesát procent lidí? Většina z nich nenakupuje u obchodníků, kteří by se pyšnili menším hodnocením než čtyřmi hvězdičkami. Holt se lidé nechtějí spálit. Firmy si proto musí uvědomit, že na hodnocení opravdu záleží a že reference nemohou ležet ladem a bez odezvy. Zejména, pokud mluvíme o negativních referencích, které mohou nejen malou firmu či drobného živnostníka naprosto zlomit.
Na referencích zkrátka záleží
Poslední průzkumy ukazují, že recenze jsou to, co lidi přesvědčuje o koupi nebo co jim naopak koupi vyvrací. Možná si říkáte, že je to naprosto šílené, ale lidé se zkrátka nechtějí spálit a své finance chtějí investovat do toho, čeho nebudou litovat. Recenze jim prozradí, jestli jsou s daným zbožím či službou spokojení i ostatní lidé, a jejich názor je posléze buď přesvědčí o koupi nebo o opaku.
Jak již bylo zmíněno, problém nastává v okamžiku, kdy se narazí na negativní referenci, která zůstala bez odezvy. O společnosti to neříká mnoho dobrého. Spíše to o ní prozrazuje to, že zákazníci jsou dané společnosti spíše “ukradení”, než aby byly na prvním místě.
Zajímejte se o to, co se o vás píše
Abyste se vyvarovali tomu, že k vám nezavítá ani noha, zajímejte se o to, co se o vás píše. Sledování hodnocení na internetu není nijak náročná záležitost, zabere to jenom chvilku a odpověď na případné negativní zkušenosti pár vteřin.
Kromě klasického hodnocení u společností jednou za čas projděte i diskuze na internetu nebo blogy. I ty jsou často plné zkušeností a mohou směřovat právě na vaši společnost. Případně se nebojte lidem tvrzení vyvrátit či odpovědět jménem společnosti, aby bylo jasné, že se o zákazníky zajímáte. Na to totiž slyší.
Zakládejte si na pozitivních referencích
Jelikož přebít negativní hodnocení zabírá i několik dnů nebo měsíců, lépe uděláte, když si budete zakládat na tom pozitivním hodnocení, nemyslíte?