automobil

Kupujete automobil? Těmto se raději vyhněte obloukem!

Každé ojeté auto má vedle silných stránek také svá slabá místa. Jsou ale případy, kdy se určitá slabina rozvinula do tak obrovských (drahých) problémů, že je lepší se celému autu raději vyhnout. Výměna tlumičů či sjetých destiček u ojetiny je směšná ve srovnání s tím, co vás čeká, když narazíte na špatný nebo zanedbaný motor. Jak se jim vyhnout?

Motor je pravděpodobně nejdůležitějším článkem, který určuje celkovou spolehlivost auta. Z některých agregátů se bohužel mohou stát drahé časované bomby, připravené vysát peněženku majitele. Vybrali jsme pět aut, které jsou poměrně rozšířené a na první pohled velmi lákavé – ať už z pohledu výkonu, slibované dynamiky či příznivé spotřeby paliva. Bohužel ale mají i dost svých problémů.

1Alfa Romeo 2.0 TwinSpark 16V

Je obecně známým faktem, že problematické čtyřválcové motory se dvěma svíčkami na válec jsou jedním z hlavních důvodů, proč si značka v minulosti vysloužila svou nechvalnou pověst.MotoryTwinSpark jsou notoricky známé pro svou vysokou spotřebu oleje, která vede k zakarbonování motoru a k zanášení sacího koše. To vyústí ve snižování tlaku oleje a k postupnému zadírání. Problematický motor lze nalézt třeba v modelech 146, 156, 159, 166 nebo GTV a dalších.

2BMW/PSA 1.6 VTi, THP

Společný produkt BMW a koncernu PSA (Peugeot a Citroën) je po uživatelské stránce jedním z nejpříjemnějších downsizovaných čtyřválců současnosti. Stejně jako u malých čtyřválců od konkurence, které taktéž využívají řetězového rozvodu, tkví právě tady jádro celého problému. Řetěz se po čase vytahává, čímž dochází nejprve na chrastění, posléze i na potenciální přeskočení rozvodů.

3Škoda 1.2 HTP

Tříválec od Škody byl sice oblíbený pro svou nízkou cenu, ale zároveň se jedná o poněkud kontroverzní pohonnou jednotku. Agregát je totiž vhodný zejména pro městskou jízdu a dlouhé dálniční jízdy těžko snáší, což ústí v mnoho problémů. Ani bez používání na dálnici však není nijak zásadně spolehlivý.

Subaru 2.0 D

Japonský výrobce přišel se svým netradičním dieselovým boxerem jako první na světě a i přes vyšší hlučnost, jedná se z hlediska projevu o podařený, vcelku silný a velmi úsporný motor. Bohužel se na něm ale objevují také mnohé „dětské“ závady projevující se zejména na prvních ročnících od roku 2007 do roku 2011.

Volkswagen V10 TDI

Pětilitrový desetiválcový „superdiesel“ od Volkswagenu je pro svůj monstrózní tah nesmírně lákavou jednotkou, kterou lze pořídit za vcelku přijatelnou cenu. Jenže ona cena má svůj důvod a z vidiny mocného dieselového motoru se 750 Nm točivého momentu se může brzy stát kasička, která jakoby neměla dno.

You may also like...